Jak przygotować PR- owy komunikat prasowy – pomocna agencja

agencja PR

Wiele firm zabiega o to, by zaistnieć w mediach branżowych i nie tylko. Najlepszym sposobem jest przygotowywanie regularnie wysyłanych do redakcji komunikatów prasowych o różnej tematyce związanej z naszą działalnością.

Agencja PR i merytoryczne wiadomości

agencja PRNie trzeba być dziennikarzem, aby zrobić to prawidłowo. Jednak warto pamiętać o kilku ważnych aspektach. Przede wszystkim, musimy mieć pewność, że osoba z redakcji, na której nam zależy, jest zainteresowana daną tematyką. Dziennikarze lubią kontakt, kiedy to agencja public relations przygotowuje profesjonalne notatki prasowe dostosowane do oczekiwań określonej gazety czy portali. Agencja PR może być zlokalizowana z dala od siedziby klienta, np. w Warszawie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by cały kontakt odbywał się online, także konsultacje z osobami reprezentującymi poszczególne działy w firmie. Agencje PR zazwyczaj posiadają w pakiecie oferowanych usług bieżącą obsługę medialną i monitoring mediów. Pozwala to firmom wyłapywać najważniejsze informacje publikowane w mediach na ich temat. Sprawdzona przez firmy agencja PR powinna przygotowywać komunikaty regularnie i powinny być one poprawne pod względem merytorycznym i językowym. Firmy zazwyczaj akceptują notatki przed wysłaniem ich do gazet. Zawartość komunikatu nie powinna być reklamą i warto, aby dotyczyła ważnych zagadnień z punktu widzenia lokalnych społeczności, czy też rozwoju miast. Zawsze warto dołączyć zdjęcia do przygotowywanych informacji, gdyż podnoszą one jakość publikacji i są ciekawsze dla odbiorcy. Na zakończenie komunikatu dobrze jest za każdym razem podawać nazwę firmy, oraz dane do osoby kontaktowej.

Często przed publikacją tekstu pojawiają się jeszcze pytania merytoryczne, lub dziennikarz potrzebuje szerszych informacji – wtedy może szybko skontaktować się z autorem wpisu.