Projektowanie logo firmy – zaufane firmy

W obecnych czasach niezwykle trudno jest wybić się na rynku, szczególnie gdy się posiada biznes z gatunku tych popularnych, w których istnieje spora konkurencja. Wówczas konieczne jest zainwestowanie w odpowiednie działania reklamowe, czyli w zaprojektowanie chwytliwych elementów graficznych dla naszej marki, np. projektowanie logo firmy.

Bowiem w większości przypadków, to właśnie kolorystyka opakowań, krój czcionki w logotypie, czy ozdobne wstążeczki do zawiązywania folderów reklamowych, wpadają w oczy najbardziej i decydują o tym, czy kupimy dany produkt.

logoW oczach klienta musimy sprawiać wrażenie jak najbardziej profesjonalnych. Jeśli sprzedajemy farby do ścian, ich opakowania muszą sugerować, że farby są trwałe, a kolory soczyste, a gdy sprzedajemy pralinki – ich pudełka muszą kusić, by rozpakować i rozwinąć pozłotko. Jeśli zaś świadczymy usługi, kolor naszych ulotek czy krój czcionki na wizytówce muszą sugerować, czy jesteśmy firmą kreatywną, świadczącą usługi niecodzienne i nowoczesne, czy firmą z tradycjami i kompetencjami. To właśnie identyfikacja wizualna, czyli to wszystko, co sprawia, że nasza marka kojarzy się klientowi z określonymi symbolami graficznymi czy kolorystyką. Zatem, jeśli myślimy o wydrukowaniu serii ulotek czy wizytówek, zastanówmy się porządnie zanim nakreślimy swój projekt znajomemu studentowi grafiki i pozwolimy mu zrobić projekt za półdarmo. Bowiem solidna agencja zaoferuje nam nie tylko projektowanie wizytówek, ale też zaprojektuje nasze foldery, wybierze dla nas kolorystykę odpowiednią dla branży, zaprojektuje stronę internetową, pomoże wybrać maskotkę naszej firmy, jej elementy charakterystyczne, coś, co będziemy wykorzystywali w przyszłości przy promocji marki.

Oczywiście identyfikacja wizualna to koszt większy niż zwykłe projektowanie ulotek, tym większy, ile materiałów promocyjnych planujemy wypuścić, ale na pewno jest to dobra inwestycja. Warto też sugerować się poradami ekspertów od reklamy, choć często ich propozycje, na przykład absolutny minimalizm na materiałach reklamowych, czy zbyt prosta czcionka logotypu, wydają nam się niedorzeczne, zwykle jednak są to rady fachowe i dające efekty w późniejszej promocji marki.